Zuzana Formánková
kostýmní výtvarnice
Absolvovala filmovou a divadelní vědu na Univerzitě Palackého v Olomouci. Z pozice archivářky pozůstalého díla se zabývala životem a tvorbou Pavla Juráčka a Ester Krumbachové. Teoretický zájem o výtvarnou stránku filmů postupně proměnila v realizace vlastních kostýmů a okrajově také scény.
Začínala ve spolupráci s divadelní režisérkou Kamilou Polívkovou (Studio Hrdinů Skugga Baldur, Měsíční kámen, Národní divadlo Brno Vévodkyně a kuchařka, HaDivadlo Macocha, Zeď), dále spolupracovala s Davidem Jařabem – Bílí psi a černý kočky, Jiřím Adámkem – Nová Atlantida nebo Ivanem Burajem – Stiller.
Jako kostýmní výtvarnice pracovala na řadě krátkých filmů (Tomáš Klein – Posedlost, Mark Ther – Mitsu, Olmo Omerzu – Poslední den patriarchátu, Lunem Sevnik – Hra, Turista, Adam Martinec – Cukr a sůl, Terezia Halamová – Zazpívej, Vojtěch Novotný – Zahrada ráje). V roce 2017 debutovala jako architektka celovečerním filmem Chata na prodej – Tomáš Pavlíček a v roce 2019 jako kostýmní výtvarnice celovečerního filmu Atlas ptáků – Olmo Omerzu. Kostýmy vytvořila také pro sérii z 90.let Roubal – Tereza Kopáčová a animované filmy Milý tati – Diana Cam Van Nguyen a Electra. A Poem – Daria Kashcheeva.
Věnuje se ráda nejen navrhování, ale i samotné výrobě kostýmů a masek. Cení si možnosti práce se stylizací (Citlivý člověk – Tomáš Klein) i výzvy naplnění pravdivosti všední reality (připravovaný film Mord – Adam Martinec).